Valborg 2024

25 februari, 2024 av Anna Eriksson

Scouternas valborgsfirande är en årlig tradition för Östersund Frösö Scoutkår, men har även varit en tradition för staden Östersund i över 60 år!

Kåren genomför detta engagemang som en del av scoutingverksamheten där scouterna utifrån ålder kommer att delta och genomföra arrangemanget. På det viset så samlar vi in pengar till verksamheten och behöver inte sälja korv, toapapper eller liknande.

Valborg blir av även i år! Anmälan för arbetspassen görs via följande länk: Valborg 2024 (google.com). Länken tar dig till Google Sites där mer information står gällande evenemanget.

Vad behöver vi hjälp med?

Vi behöver vara många som hjälper till, innan, under och efter arrangemanget.

• Förberedelser

En arbetsgrupp som planerar inköp, ser över utrustningen, bakar mm.

• Byggdagen 29:e april

Utrustning som tält, bord, bänkar mm hämtas från förrådet i Ås och platsen där evenemanget ska hållas byggs upp. Vinster sorteras och förbereds. Eventuella brister i utrustning åtgärdas.

• Valborgsmässoafton 30:e april

Samling innan och förbereda för öppning. Scouterna arbetar på stationer såsom lotteri, sockervadd, hamburgeri, korvkiosk etc. En ceremoni hålls där brasan tänds av de yngsta scouterna

• Städdagen 1:a maj

Städa området plocka ihop materiel inventering ev reparationsbehov köra tillbaka utrustning till Ås.

Ytterligare information?

Du kan anmäla ditt intresse här: valborg@ofscout.se. Mer information kommer att skickas ut till alla medlemmar via e-post.