Scoutkläder

Att ha scoutklädsel och tillhörande halsduk med sölja på avdelningsmötena skapar en gemenskap. Om man inte har scoutklädsel på sig är minimikravet att halsduken används.

Scoutdräkten finns i olika modeller, storlekar och material för att alla ska hitta något att känna sig bekväm i. Scoutskjortan köper du online hos Scoutshop. Här finns även t-shirts med lång och kort ärm och pikétröjor.

Östersund Frösö scoutkår har en egen kårtröja och andra profilprodukter. Kårtröjan är endast ett komplement till scoutskjortan och ersätter inte den. Tröjan och kårens andra produkter beställer du i vår egen webbshop. Här kan du också köpa halsduken. Östersund Frösö scoutkårs halsduk är blå med vita och gröna kantband och ska bäras på kårens arrangemang och läger.

Läs om märkesplacering här.